#CostaDelCaro

Costa Del Caro leverer

Kategori: Ukategorisert | 4 kommentarer » - Skrevet tirsdag 16. september , 2014

1. dag på Costa Del Caro

Superklar for sommer, sol og Caro dro jeg fra Frogner i kalde Oslo klokken 07.00 på morran. Mellomlanding i Zürich ( som jeg da fant ut IKKE ligger i Tyskland, men i Sveits ;) ) før jeg da ankom Malaga flyplass og en stk blid og sommerbrun Caro! Veldig happy for å se deg igjen Caro.. Har jo tross alt gått 3 aaaaltfor laaaange uker siden vi satt og spiste på Karl Johan!

Satt oss på toget til Fuengirola, og allerede da visste jeg at dette kom til å bli en bra og morsom uke! Rett ved siden av oss satt det en mann i typ 80 årene med en superkul caps. Vet ikke om han var klar over det selv, men på capsen stod det «marijuana» og en stort bilde av en Cannabis plante. Veldig morsomt for en liten drittunge som meg..

Første dagen ble brukt på å bli «kjent» med området, spise is og Indisk mat. Servitøren spurte om jeg var britisk -om jeg skal ta det som et kompliment eller ikke er jeg ikke sikker på. Mye mulig han trodde jeg var brite på grunn av mine bleke hud, selv om jeg velger å tro at han ble imponert over min fantastiske «norskengelsk»…

Costa 2
Det skal sies at Costa Del Caro er et 5 stjerners resort: Eget soverom og bad, våkner opp til nystekte baguetter hver dag, og en vert som ingen kan måle seg med!!

Costan

2. dag på Costa Del Caro

Andre dagen skulle brukes til soling og shopping, endelig! Denne bleike kroppen har godt av litt sol, og det fikk den i 3 timer, mer orket vi ikke. Synes vannet var for kaldt, så kun Caro som var tøff nok til å ta seg en dukkert i havet. Shopping skulle være mer krevende enn noen gang,tror jeg aldri har vært så sliten etter en tur på «senteret» før! Caro presenterte meg for Primark, noe som falt VELDIG i smak..  Brukte litt over 2 timer der inne,  i og med at jeg skulle prøve flere plagg fra hveeer eneste avdeling. Kom ut derifra med 4 svææære poser ( 3 til Aida, 1 til Caro). Da var shoppingen ferdig tenkte jeg, men neidaa.. Caro hadde flere butikker å vise meg, og slik ble det til at jeg kom ut med 5-6 poser. Brukte nok en del mer penger enn planlagt! Mye å bære på + en stk sliten Aida resulterte i at vi tok taxi tilbake til leiligheten.

Costa 15Costa 17

Er man på ferie så er man på ferie, noe også magen får kjenne! Crepes/pannekaker til lunsj, biff, pommes frites og et par glass rødvin til middagen kjennes nå her jeg sitter i soffan, 5-6 kg tyngre enn for 5 dager siden.

Costa 3Costa 4

Costa 8

3. dag på Costa Del Caro

Tredje dag ble også brukt til å slikke litt sol. Selvfølgelig orket vi ikke mer enn 2-3 timer denne dagen heller, noe som egentlig er greit. Jeg har blitt solbrent på de fleste steder på kroppen, burde kanskje ikke smurt meg med olje nei.. Idag badet jeg foresten, det var faktisk litt deilig :-)

Costa 12

Rask lunsj før vi tok turen til gamlebyen Mijas. 20 min i buss opp en svingete og dårlig sikret vei gjorde meg både bilsyk og redd, så det var deilig å endelig komme på toppen!
Oppe på Mijas var det superfint, mange hyggelige smågater og en deeel turister. Utsikten var fantastisk, man så faktisk helt til Afrika fra der vi stod!! Caro 2

Spiste middag på en av restaurantene der oppe, og dessert ble kjøpt på en isbar der de laget egen sjokolade. Vaniljeis med hvit sjokolade var dessverre en liten overkill for min del.. Tok bussen tilbake til Fuengirola, selv om vi muligens kunne rullet ned etter den middagen og desserten..

carooo

4. dag på Costa Del Caro

Siste dagen i paradis skulle bli brukt til å vandre rundt i Malagas gater. Stor by med en del butikker, dessverre fikk vi begge rota oss bort i litt shopping idag og, men ikke på langt nær så ille som tidligere! Eiendomsmegleren inni meg ble veldig fasinert av alle de fine bygningene, så litt bilder ble det jo! Superbra kvalitet på bilder fra en iPhone 5 foresten..

bilde 1

Dro tilbake til Fuengirola for å spise tapas på en av de populære restaurantene i Fuengirola. Endte selvfølgelig med å bestille altfor mye. Kneppet opp shortsen før vi tok turen videre til en av Fuengirolas fotballbaner. Caro har gjort comeback, denne gang i Spansk fotball der hun har spilt litt fotball med det lokale fotballaget Juventud( Ikke Juventus.. ) Fuengirola. Kom frem til en bane uten lys, noe som var veldig uvanlig. Endte med at vi så på i 10 minutter før vi dro tilbake til leiligheten..

bilde 3
Fornøyde med nye sko.

bilde 4
bilde 5
14 spillere som er på banen og spiller fotball i mørket.. # Skummelt

bilde

Legger også ved et bilde av innredningen Caro har valgt i leiligheten. Det er både alver fugler, bamser, hunder, kopper og krus som er brukt som dekorasjon i stua. Caro sier at det er utleieren som har valgt interiøret og dekoreringen, så får vel bare stole på det hun sier ;)

bilde 1bilde 2

Nå sitter vi i hver vår ende i soffaen, flyet mitt går om 12 timer, og om alt går etter planen så er jeg på DNB Hosle Arena imorgen ettermiddag og har fotballtrening. Får håpe jeg ikke har blitt tregere selv om jeg muligens er et par kilo tyngre..

PS: Tro det eller ei.. jeg har faktisk fått plass til alt jeg hadde med OG som jeg har kjøpt. Måtte låne en liten sekk av Caro, så får håpe det ikke blir noe overvekt imorgen :D

Takker for et supert opphold Caro!! Gjett om jeg er fornøyd nå aaaa.. både hatt det fett i Fuengirola med deg, OG fått leve blogglivet jeg alltid har drømt om! ;) Blogger blir jeg nok aldri i og med at dette lange blogginnlegget tok knekken på øya mine her jeg sitter i kroken…..